Logistyczny.com
partnerzy kontakt prenumerata
Strona główna / Aktualności / Wydarzenia / Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów trwa

 

Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów trwa

2011-12-09 | Wydarzenia

 

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., podsumowuje modernizacji linii kolejowej E30/C-E 30 na odcinku Kraków – Rzeszów. Podczas spotkania w Krakowie omówione szczegółowe plany modernizacji wraz z aktualnym postępem prac.

Na zdjęciu: Wiesław Ogłoblin Dyrektor Projektu ds. modernizacji linii kolejowej E-30/CE-30 na odcinku Kraków – Rzeszów,  PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.Modernizowany odcinek jest częścią linii kolejowej należącej do III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego, który swój początek bierze w Dreźnie, a następnie, przez przejście graniczne w Zgorzelcu, prowadzi przez kluczowe miasta południa Polski na Ukrainę – do Lwowa i Kijowa. Główne cele modernizacji linii kolejowej E30/C-E 30 to: poprawa jakości i bezpieczeństwa przewozów oraz zwiększenie efektywności połączeń między poszczególnymi miastami w Polsce, Unią Europejską oraz Ukrainą i Rosją, a tym samym pobudzenie rozwoju gospodarczego regionu. Priorytetem jest również ochrona środowiska naturalnego.

Łączna długość modernizowanego odcinka wynosi 138,7 km. W ramach modernizacji planowane jest dostosowanie linii kolejowej do prędkości dla pociągów pasażerskich 160 km/h, dzięki czemu czas przejazdu na odcinku Kraków – Rzeszów skróci się o około 71 minut. Prędkość pociągów towarowych wzrośnie do 120 km/h.

W ramach przeprowadzanych prac, na 16 stacjach zostaną przebudowane układy torów.
Cztery dotychczasowe stacje Biadoliny, Czarna Tarnowska, Trzciana, Grabiny, zostaną zamienione na posterunki ruchu, a jedna Rudna Wielka ulegnie likwidacji (w jej miejscu powstanie przystanek osobowy). Dodatkowo 13 przystanków osobowych, zlokalizowanych na tej trasie, zostanie przebudowanych i dostosowanych do potrzeb użytkowania przez osoby ograniczonej możliwości poruszania się. Wybudowany zostanie również przystanek osobowy Dębica Wschodnia.

W ramach projektu zakłada się również przebudowanie i budowę 138 wiaduktów, mostów i estakad. Zlikwidowanych zostanie do 49 przejazdów w poziomie szyn, a na 11 zabudowane będą nowe urządzenia samoczynne sygnalizacji przejazdowej. Dodatkowo powstanie 1 przejazd kategorii B. Modernizacji zostaną poddane także urządzenia sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacyjne. W całości zostanie wymieniona sieć trakcyjna w torach stacyjnych i szlakowych. Wzdłuż torów powstanie ponadto około 58 kilometrów ekranów akustycznych. W ramach projektu założono budowę przejść dla zwierząt oraz dostosowanie mostów, wiaduktów i przepustów do warunków w decyzji środowiskowej w łącznej ilości 44 sztuki.

Podsumowanie prac:

W 2011 roku rozpoczęto prace w następujących lokalizacjach:

  • Stacja Podłęże (podg. Rudzice), tor nr 2, km 16,000-17,000
  • Szlak Bochnia – Brzesko Okocim, tor nr 1, km 39,000-42,900
  • Stacja Biadoliny, tor nr 1 + strona nieparzysta,  km 59,943-61,210
  • Szlak Biadoliny – Bogumiłowice, tor nr 1, km 61,300-68,900
  • Stacja Bogumiłowice, tor nr 1 + strona nieparzysta, km 68,900-70,751
  • Szlak Tarnów – Wola Rzędzińska, tor nr 1, km 80,200-84,400
  • Stacja Wola Rzędzińska, tor nr 1 + strona nieparzysta, km 84,400-85,790
  • Szlak Czarna Tarnowska – Grabiny, tor nr 2, km 99,900-105,500
  • Stacja Dębica, tor nr 1 + strona nieparzysta, km 110,299-111,500
  • Szlak Dębica – Ropczyce, tor nr 1, km 111,500-122,100
  • Szlak Trzciana – Rudna Wielka, tor nr 2 km 143,900-149,700

Prace zaplanowane:

W 2012 roku przewidywana jest realizacja robót budowlanych w lokalizacjach:
  • stacja Podłęże + podg. Rudzice
  • szlak Podłęże – Kłaj (tor 1)
  • szlak Kłaj – Bochnia (tor 1 i 2)
  • szlak Bochnia – Brzesko Okocim (tor 1)
  • stacja Biadoliny
  • szlak Biadoliny – Bogumiłowice (tor 1 i 2)
  • stacja Bogumiłowice
  • szlak Bogumiłowice – Tarnów Mościce (tor 1 i 2)
  • stacja Tarnów Mościce
  • stacja Tarnów
  • szlak Tarnów Wsch. – Wola Rzędzińska (tor 1 i 2)
  • stacja Wola Rzędzińska
  • szlak Czarna Tarnowska – Grabiny (tor 1 i 2)
  • stacja Dębica
  • szlak Dębica – Ropczyce (tor 1 i 2)
  • stacja Ropczyce
  • szlak Ropczyce – Sędziszów Małopolski (tor 2)
  • szlak Trzciana – Rudna Wielka (tor 1 i 2)
  • stacja Sędziszów Małopolski
  • stacja Rudna Wielka
  • szlak Rudna Wielka – Rzeszów Zach (tor 1)
Orientacyjny koszt całkowity projektu to 4 672,08 mln PLN, z czego szacunkowa kwota dofinansowania z funduszy Unii Europejskiej wyniesie  2 181,02 mln PLN.

Zakończenie prac przewidziano do końca 2014.

Kliknij na miniaturkę, żeby powiększyć zdjęcie

Zobacz również:

 

2015-07-05 | Wydarzenia

Pokieruje Europą

Norio Wakabayashi został przewodniczącym Toyota Material Handling Europe AB (TMHE). Zastępuje on odchodzącego przewodniczącego Hirooki Fujiwara, który wrócił do Japonii, aby podjąć się nowego wyzwania, jakim jest pełnienie funkcji w centrali firmy Toyota Material Handling w mieście Takahama w Japonii.

 

2015-07-04 | Wydarzenia

Przedłużenie kontraktu

Firma CHEP odnowił trzyletni kontrakt na usługi wynajmu palet z grupą Spadel, czołowym dostawcą wody butelkowanej w regionie Beneluksu. Elementem długoterminowej współpracy będzie udział w realizowanym przez CHEP programie palet neutralnych węglowo (Carbon Neutral Pallet Program), którego celem jest minimalizowanie szkodliwego wpływu na środowisko przez zakup certyfikowanych kredytów węglowych.

 

2015-07-04 | Wydarzenia

Kolejny zakup

22 czerwca 2015 w Nowinach k. Kielc odbyło się oficjalne przekazanie 2 wywrotek kopalnianych KH-KIPPER dla firmy Silo Trans Nowiny Sp. z o.o.

 

2015-07-03 | Wydarzenia

Pomoc dla potrzebujących

DSV dostarczyło 60 ton pomocy humanitarnej do Nepalu. Przedsięwzięcie to wymagało od operatora nie tylko ogromnego doświadczenia logistycznego, ale także walki z czasem – koniecznej, aby zdążyć przed porą monsunową.