Logistyczny.com
partnerzy kontakt prenumerata
Strona główna / Aktualności / Wydarzenia / Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów trwa

 

Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów trwa

2011-12-09 | Wydarzenia

 

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., podsumowuje modernizacji linii kolejowej E30/C-E 30 na odcinku Kraków – Rzeszów. Podczas spotkania w Krakowie omówione szczegółowe plany modernizacji wraz z aktualnym postępem prac.

Na zdjęciu: Wiesław Ogłoblin Dyrektor Projektu ds. modernizacji linii kolejowej E-30/CE-30 na odcinku Kraków – Rzeszów,  PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.Modernizowany odcinek jest częścią linii kolejowej należącej do III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego, który swój początek bierze w Dreźnie, a następnie, przez przejście graniczne w Zgorzelcu, prowadzi przez kluczowe miasta południa Polski na Ukrainę – do Lwowa i Kijowa. Główne cele modernizacji linii kolejowej E30/C-E 30 to: poprawa jakości i bezpieczeństwa przewozów oraz zwiększenie efektywności połączeń między poszczególnymi miastami w Polsce, Unią Europejską oraz Ukrainą i Rosją, a tym samym pobudzenie rozwoju gospodarczego regionu. Priorytetem jest również ochrona środowiska naturalnego.

Łączna długość modernizowanego odcinka wynosi 138,7 km. W ramach modernizacji planowane jest dostosowanie linii kolejowej do prędkości dla pociągów pasażerskich 160 km/h, dzięki czemu czas przejazdu na odcinku Kraków – Rzeszów skróci się o około 71 minut. Prędkość pociągów towarowych wzrośnie do 120 km/h.

W ramach przeprowadzanych prac, na 16 stacjach zostaną przebudowane układy torów.
Cztery dotychczasowe stacje Biadoliny, Czarna Tarnowska, Trzciana, Grabiny, zostaną zamienione na posterunki ruchu, a jedna Rudna Wielka ulegnie likwidacji (w jej miejscu powstanie przystanek osobowy). Dodatkowo 13 przystanków osobowych, zlokalizowanych na tej trasie, zostanie przebudowanych i dostosowanych do potrzeb użytkowania przez osoby ograniczonej możliwości poruszania się. Wybudowany zostanie również przystanek osobowy Dębica Wschodnia.

W ramach projektu zakłada się również przebudowanie i budowę 138 wiaduktów, mostów i estakad. Zlikwidowanych zostanie do 49 przejazdów w poziomie szyn, a na 11 zabudowane będą nowe urządzenia samoczynne sygnalizacji przejazdowej. Dodatkowo powstanie 1 przejazd kategorii B. Modernizacji zostaną poddane także urządzenia sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacyjne. W całości zostanie wymieniona sieć trakcyjna w torach stacyjnych i szlakowych. Wzdłuż torów powstanie ponadto około 58 kilometrów ekranów akustycznych. W ramach projektu założono budowę przejść dla zwierząt oraz dostosowanie mostów, wiaduktów i przepustów do warunków w decyzji środowiskowej w łącznej ilości 44 sztuki.

Podsumowanie prac:

W 2011 roku rozpoczęto prace w następujących lokalizacjach:

  • Stacja Podłęże (podg. Rudzice), tor nr 2, km 16,000-17,000
  • Szlak Bochnia – Brzesko Okocim, tor nr 1, km 39,000-42,900
  • Stacja Biadoliny, tor nr 1 + strona nieparzysta,  km 59,943-61,210
  • Szlak Biadoliny – Bogumiłowice, tor nr 1, km 61,300-68,900
  • Stacja Bogumiłowice, tor nr 1 + strona nieparzysta, km 68,900-70,751
  • Szlak Tarnów – Wola Rzędzińska, tor nr 1, km 80,200-84,400
  • Stacja Wola Rzędzińska, tor nr 1 + strona nieparzysta, km 84,400-85,790
  • Szlak Czarna Tarnowska – Grabiny, tor nr 2, km 99,900-105,500
  • Stacja Dębica, tor nr 1 + strona nieparzysta, km 110,299-111,500
  • Szlak Dębica – Ropczyce, tor nr 1, km 111,500-122,100
  • Szlak Trzciana – Rudna Wielka, tor nr 2 km 143,900-149,700

Prace zaplanowane:

W 2012 roku przewidywana jest realizacja robót budowlanych w lokalizacjach:
  • stacja Podłęże + podg. Rudzice
  • szlak Podłęże – Kłaj (tor 1)
  • szlak Kłaj – Bochnia (tor 1 i 2)
  • szlak Bochnia – Brzesko Okocim (tor 1)
  • stacja Biadoliny
  • szlak Biadoliny – Bogumiłowice (tor 1 i 2)
  • stacja Bogumiłowice
  • szlak Bogumiłowice – Tarnów Mościce (tor 1 i 2)
  • stacja Tarnów Mościce
  • stacja Tarnów
  • szlak Tarnów Wsch. – Wola Rzędzińska (tor 1 i 2)
  • stacja Wola Rzędzińska
  • szlak Czarna Tarnowska – Grabiny (tor 1 i 2)
  • stacja Dębica
  • szlak Dębica – Ropczyce (tor 1 i 2)
  • stacja Ropczyce
  • szlak Ropczyce – Sędziszów Małopolski (tor 2)
  • szlak Trzciana – Rudna Wielka (tor 1 i 2)
  • stacja Sędziszów Małopolski
  • stacja Rudna Wielka
  • szlak Rudna Wielka – Rzeszów Zach (tor 1)
Orientacyjny koszt całkowity projektu to 4 672,08 mln PLN, z czego szacunkowa kwota dofinansowania z funduszy Unii Europejskiej wyniesie  2 181,02 mln PLN.

Zakończenie prac przewidziano do końca 2014.

Kliknij na miniaturkę, żeby powiększyć zdjęcie

Zobacz również:

 

2014-10-24 | Wydarzenia

Sprawdź się!

20 października 2014 r. ruszyła rejestracja do Ogólnopolskiego Konkursu Logistycznego LOGICO. To już piąta odsłona konkursu skierowanego do studentów z całej Polski zainteresowanych tematyką badań operacyjnych i logistyki.

 

2014-10-24 | Wydarzenia

To już 15 lat

Spółka Rittal, producent szaf sterowniczych i rozwiązań z zakresu infrastruktury IT już od 15 lat działa w Polsce. Z tej okazji dnia 9 października odbyła się uroczysta gala, podczas której świętowano jubileusz firmy.

 

2014-10-23 | Wydarzenia

Jak rozwijać potencjał?

29 października w Krakowie odbędzie się seminarium "Program rozwoju kompetencji zespołowych z wykorzystaniem symulatora łańcucha dostaw". Seminarium skierowane jest przede wszystkim dla przedstawicieli działów szkoleń, osób przygotowujących plany szkoleń, osób projektujących ścieżki kariery w swojej firmie, a także talent managerów.

 

2014-10-23 | Wydarzenia

Rozbudowa fabryki

Panattoni Europe, deweloper powierzchni przemysłowych, kontynuuje współpracę z Pilkington Automotive Poland. Tym razem, będzie odpowiedzialny za realizację hali produkcyjnej o powierzchni 10 530 mkw, w ramach istniejącej fabryki. Inwestycja powstanie w Chmielowie, na terenie Tarnobrzeskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej EURO-PARK WISŁOSAN.

Get Adobe Flash player